lørdag 8. oktober 2016

Hummerfiske

Hummerfiske er godt i gang, og as we speak er guttene i familien ute på dagens første trekk. Jeg ble ikke med denne gangen, siden jeg skal bli med i ettermiddag, i tillegg til å trekke et par teiner i går.

Siden pappa og jeg kjørte tidlig hjemmefra, kom vi frem til hytten mens det enda var lyst ute. Etter vi hadde satt fra oss matvarer og pakket litt ut, dro vi derfor ut i båten. Jeg er ikke så alt for glad i fiske, heller ikke i hummerfiske, men jeg ble med likevel. Jeg er med omtrent én til to ganger i året, men til gjengeld får vi alltid hummer i teinene når jeg er med. Gårsdagen var intet unntak, og i andre teine dro vi opp en hummer. Den var heldigvis godt over minstemål og uten rogn.




Også i den tredje teinen var det fangst, denne gangen en diger en. Den var nærmere 40 centimeter, og også uten rogn. Lykke! Vi trakk opp noen teiner til, men bortsett fra sjøstjerner og krabber var det ingenting. Jeg begynte også å bli kald, så vi dro hjemover etter det. Selv om det ikke ble så alt for mye hummer, fikk vi to stykker, og jeg er i hvert fall fornøyd med det!





Vi har allerede fått over ti hummer, så i kveld bli det selvfisket til middag. I fjor begynte vi på hummeren så sent at det nærmest ble middag hver dag i juleferien. I år skal vi i hvert fall prøve å fordele det utover, og begynner allerede i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar