fredag 14. oktober 2016

Gulrot og søtpotetsuppe

Vanligvis er jeg ikke å finne på kjøkkenet, med mindre jeg er alene hjemme, skal poppe popcorn eller spise middag med familien. Jeg er ikke veldig glad i å lage mat, og er heller ikke noe særlig flink på kjøkkenet. Jeg måler revet ost i desilitermål, jeg klarte å feile på Toro-brownies, forrige gang jeg prøvde å lage tomatsuppe endte jeg opp med makaroni og tomatsaus og jeg sliter med å lage vanlig havregrøt.

Selv om jeg ikke er så veldig glad i matlaging og kokkekunst , skal jeg forhåpentligvis flytte ut en gang, og da nytter det ikke med pizza og nachos hver kveld. Jeg liker å være sunn, men med begrenset kunnskap på kjøkkenet går det ikke alltid slik som planlagt. Siden jeg ser på meg selv som en relativt sunn person, i hvert fall så lenge pappa lager mat til meg, er det ikke så lett å rettferdiggjøre middagsvalgene mine. Jeg har gått til innkjøp av kokebok, har en lang notatliste med sunne og noenlunde lette middagstips og leser matspalten i Det Nye ShapeUp hver måned. Jeg har ikke kommet lengre enn å lese om mat, men snart er jeg igang med matlaging også. Jeg prøvde meg nemlig, for første gang på leeeenge, på skikkelig middag denne uken her.



Mamma og jeg har vært hjemme alene hele uken, mens guttene er på hytten i Korshamn. Siden jeg har vært litt hjemme på formiddagene, fikk jeg i oppgave å lage middag i hvert fall en gang. På onsdag fant jeg meg derfor en oppskrift som så grei ut, - gulrot og søtpotetsuppe - , og satte i gang.


Oppskriften var fra ShapeUp Sunt-bladet, som er omtalt som årets matbibel. Den sto under middag på en halvtime, og så både lett og god ut. Jeg har aldri laget suppe før, med unntak av fra pose, og var litt spent på hvordan det kom til å gå. Det gikk heldigvis veldig bra, og suppen var både god og mettende, uten hint av brent løk eller grønnsaksbiter. 1 stk fornøyd Marlene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar