mandag 24. oktober 2016

Grit introkurs

Om under ei uke er jeg nettopp kommet hjem fra ei helg i Oslo. Denne gangen, i motsetning til turen min i august, reiser jeg helt alene og bor på hotell. Jeg skal nemlig på instruktørkurs med Les Mills, i Grit-programmene (plyo, strength og cardio)

Instruktørkurset finner sted på Sats Spektrum, og både lørdag og søndag skal jeg lære om cues og andre aktuelle saker når en er instruktør. Min trener er Jorge Scott Neyra, som faktisk jobber på Arena. Jeg har trent "med" ham siden jeg begynte på Arena, og da er det litt ekstra gøy at kurset er med ham.


Dette blir min første tur helt alene, og jeg kjenner jeg grugleder meg veldig. Jeg kommer til å lære mye og det blir en hard helg med masse trening, så jeg kommer nok til å være opptatt nok. Jeg har fått koreografi og instruktørmateriale på nett nå, så den kommende uken blir det nok nøye lesing og studering av det. Heldigvis kan jeg mye av det, jeg har tross alt trent Grit ganske lenge, men jeg er litt nervøs likevel.


Tenk, om ei uke har jeg hatt min første Grit-time etter kurset, og forhåpentligvis er jeg blitt en enda bedre instruktør!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar