tirsdag 13. september 2016

Transporttrening

Er det noe jeg har lært meg å like, så er det transporttrening. Jeg er lite glad i å ta buss, og siden toget kun går til sentrum og til Sandnes nytter ikke det dersom jeg skal til for eksempel Heidi, som bor på Sola. I stedet for å måtte bytte buss og bruke lang tid på det, sykler jeg.

                                                    

Jeg kan ikke kjøre, men det gjør ikke så veldig mye når jeg kan kaste meg på sykkelen. Jeg får massevis av frisk luft og beveget meg litt mer enn vanlig, i tillegg til at det noen ganger tar kortere tid på sykkel enn med buss. Skal jeg til Sola, som nevnt ovenfor, må jeg først ta bussen inn til sentrum og bytte der, eller ta bussen fra togstasjonen og bytte ved Madla. Generelt litt vanskelig og tidskrevende. På sykkel tar det rundt tyve minutter, og hele løypa er flat. I tillegg er det hyggelig skrift på bakken som motiverer til å sykle.



Også til skolen kan jeg spare tid på å bruke sykkelen. Med spasering frem og tilbake fra busstoppet, i tillegg til turen selv, tar det lett en halvtime inn til sentrum, noe jeg på hjul kan slå med opp til 15 minutter. Gøy!

I fjor var jeg veldig flink til å sykle til og fra skolen, i hvert fall fra påskeferien til skoleslutt, mens det i år har blitt litt mer kollektiv transport fremfor transporttrening. Jeg trener ofte om morgenen, og da passer det fint å ta toget inn til sentrum. De dagene jeg begynner senere er jeg imidlertid å se langs veien, med hjelm på hodet og podcast på øret. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar