mandag 26. september 2016

Søndagstur

Om om lag fem uker skal jeg løpe halvmaraton, så ukene fremover skal bli brukt til oppkjøring og forbedring av løpeform. Jeg har løpt ytterst lite, i hvert fall utendørs, siden mitt forrige halvmaraton i april, og dermed på beina og ikke minst kroppen tilvennes både distanse og utetrening.


Jeg har allerede begynt oppkjøringen, og for et par helger siden tok jeg søndagstur rundt Stokka. Jeg jogget til vannet og rundt, før jeg ble hentet av pappa og kjørte hjemover. Jeg la nærmere 15 kilometer bak meg, og fikk en ganske god økt. I går morges kjørte jeg ut igjen, klar for å øke distansen enda litt mer. Den planen ble imidlertid forandret da motvinden var alt for høy og beina alt for slitne. I stedet løp jeg til Stokkavannet og Tufteparken der.



Jeg digger Tufteparken-konseptet, og prøver å få inn en økt hver gang jeg jogger rundt Stokkavannet eller i Sørmarken. I går fikk jeg i stedet for langkjøring kjørt ei god økt i Tufteparken, med push-ups, opptrekk, dips-walk og masse, masse monkeybars. - Og det kjennes i overkroppen i dag! Jeg sprang også frem og tilbake fra parken, så det ble noen gode 12 kilometer det også.

Selv om det ikke ble noen lang løpetur, er jeg fornøyd med gårsdagens trening. Det er ikke alltid økten blir helt sånn som planlagt, men bare jeg holder meg i bevegelse er jeg fornøyd. Nå har jeg akkurat kommet hjem fra Arena, etter en dag fylt med masse trening. Jeg hadde morgen-Grit med nytt program halv syv, før jeg trente en core og styrke på ettermiddagen. Kvelden ble avsluttet med en løpetime, med 45/15-intervaller, men der løp jeg ikke selv. Samme økt skal kjøres på løpetimen min i morgen, så det gleder jeg meg til. Selv om jeg ikke får løpt selv, er det så ufattelig motiverende å se på alle de andre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar