søndag 4. september 2016

Lipstick lover


Er det noe jeg har fått helt dilla på de siste månedene, så er det leppestift. Jeg har egentlig aldri brukt noe særlig til leppesminke før, men da jeg var i Aberdeen fant jeg noen matte lip creams fra Sleek, som jeg falt helt pladask for. Jeg kjøpte leppestiften, som het Matte Me, i to forskjellige farger, og de har blitt brukt skikkelig mye i sommer.




Jeg har leppestiftene i fargene 435 Petal og 436 Birthday Suit, som begge er ganske naturlige. Sistnevnte er imidlertid blitt brukt mest. Den er så naturlig og fin, og passer til nærmest alt.

I USA så jeg etter flere leppestifter, og endte opp med å kjøpe et par av NYX sine matte lip cream-lipsticks. Ikke bare ser de veldig kule ut, selv om fargen ikke helt matcher fargen på flasken, de lukter også godt og holder seg på lenge. Jeg kjøpte leppestiftene i fargene C08 San Paulo, C18 Prague og C19 Cannes, og også her er den fargen som er mest nude (Cannes) favoritten. Den ser veldig fin ut på og passer til alt, mens de andre er noe mer fargerike og går dermed ikke til alt av gensere og kjoler.



Jeg ble så fornøyd med leppestiftene fra NYX, at jeg bestemte meg for å kjøpe flere. De selges nemlig på H&M til rundt 80 kr, ikke så mye dyrere enn London og USA. Jeg var innom i går og kjøpte en i en ganske annerledes farge, nemlig C20 Copenhagen. Fargen er veldig mørk og høstlig, litt burgunder-aktig. Den ser imidlertid mye mørkere ut enn den egentlig er, og blir veldig fin på. Ikke så naturlig som de andre, men fin likevel.



For øyeblikket er jeg fornøyd med mine seks matte leppestiftfarger, men det at både Sleek og NYX selges på H&M betyr at jeg kan kjøpe nye dersom jeg søker forandring. Lykke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar