søndag 18. september 2016

Høstmarked på Tou Scene

I formiddag tok dro jeg sammen med Tonje ut til Stavanger Øst og høstmarked på Tou Scene. Fire ganger i året arrangeres det marked der, hvor en kan kjøpe second-hand og vintage klær, kunst og annet. Jeg var der for første gang i vår, og elsket atmosfæren på arrangementet.


Vi begynte inne i lokalene på Tou Scene, hvor det var flere forskjellige utselgere. Jeg fant meg to kule jakker, en fra Nike og en olajakke fra Acne Studios, men typisk nok var begge for store. Tonje fant seg derimot en fin ullgenser. Etter vi hadde gått gjennom rad på rad med klær, gikk vi over til kunst. Jeg har blitt ganske glad i kunst, og fant spesielt en kunstner jeg kunne tenkt meg å ha på veggen. Dessverre var favorittbildet litt for likt det jeg kjøpte på Gallery Burguieres i New Orleans.

Lunsj ble også spist på arrangementet. Det var samme bedrift bak kaféen i dag som forrige gang, og jeg hadde en fantastisk nanbrød-wrap med hummus og grønnsaker. Det var så fint vær ute, slik som det faktisk har vært hele uken, at vi spiste ute. Elsker at det faktisk er sommervær i september!


Vi avsluttet byturen i sentrum, hvor det var flere arrangementer i sammenheng med Miljødagen. Vi ville prøve oss på både klatring og kanotur i Breiavannet, men etter førti minutters venting fant vi ut at det kanskje ikke var verdt det. Likevel en veldig fin og koselig dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar