torsdag 8. september 2016

Brilleslange


Den siste tiden har jeg innsett at jeg kanskje ikke ser like godt som jeg alltid har trodd jeg gjør, og i forrige uke dro jeg til øyenlegen på synstest. Jeg har tatt synstest flere ganger før, både med skjeling og synsproblemer, men resultatene har aldri vært særlig dårlige. Denne gangen, derimot, ble briller en nødvendighet.



Hvis jeg først skulle ha briller, var jeg fast bestemt på at de skulle være runde. Jeg prøvde nesten alle de runde brillene på jakt etter de riktige, og jeg satt igjen med fire briller jeg likte godt. Et par vinrøde med tynn innfatning, to par gråe med enda tynnere innfatning fra Tom Ford og Armani og et par brune fra Céline med brun innfatning. Jeg likte alle fire, men de vinrøde ble litt store. To av de andre fikk jeg beskjed om at var litt for enkle, og dermed lette og ble lei av. Dermed satt jeg igjen med Céline-brillene, som jeg for øyeblikket har på nesen.


Brillene plukket jeg opp i dag, og fra første øyeblikk merket jeg stor forskjell. Verden generelt er mye mindre blurry, da spesielt på avstand. Jeg ser dessuten mye mer detaljer. I hovedsak skal brillene brukes til TV-titting, bilkjøring og på forelesninger og presentasjoner på skolen, og jeg gleder meg mye til å se forskjellen i klasserommet! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar