fredag 16. september 2016

A september to remember

Vi er allerede på vei inn i høstmånedene, til tross for at været ikke tilsier så i det hele tatt. Stavanger har fått strålende sol og over tyve grader de siste dagene, med andre ord en fin forandring fra høstværet vi har sett resten av året. Det har vært mulighet til å gå på stranden og bade, og selv om klasserommene på skolen har vært litt over behagelig varme, har det passet perfekt med litt sommervær før været blir grått og trist. Selv om jeg ikke er så alt for glad i kveldene blir mørke og dagene korte, er det masse jeg gleder meg til denne høsten.


♥ Vinterklær En av mine favoritting å se etter, er vinterklær. Jeg har fremdeles masse ullgensere i skapet fra fjorårets sesong, men har lyst på litt nytt også. Jeg sikler etter Acne Raya mahair-cardiganene, og kunne godt tenke meg litt klær derfra. De har så mye flott, som i tillegg passer perfekt til vinterstid. Ei kofte eller en strikkejakke kunne jeg også tenkt meg, men det tror jeg jeg ser etter på Fretex. De har så mye fint strikk der!


♥ Frisørtime Det er en stund siden forrige frisørtime, og jeg må snart få fingeren ut og bestille. Jeg lurer litt på om jeg vil gjøre noe mer enn å bare stusse denne gangen, og ser på både striping, balayage og keratinbehandling. Er så mange muligheter, men jeg har i hvert fall hatt lyst på en forandring lenge nå!

♥ Pumpkin spice latte Jeg føler Starbucks er blitt veldig basic, men likevel kan jeg ikke motstå å gå innom der en gang i blant, spesielt ikke nå på høsten. Min all-time favorittdrikk, Pumpkin spice latte er tilbake, både i latte- og frappeform, og jeg elsker det. Den er så utrolig god, og hadde det ikke vært for at lommeboken ikke er like gira på Starbucks som meg, hadde jeg vært innom hver eneste dag.

♥ Mer tid til å lese Jeg leser alltid mye om høsten, ettersom været ikke i like stor grad tillater aktiviteter ute. Så snart jeg kommer litt oppå skolearbeid og kommer inn i rutiner skal jeg plukke opp bøkene på leselisten min igjen, og jeg gleder meg skikkelig.

♥ Høstmarked på Tou Scene Søndag formiddag er det høstmarked på Tou Scene. Jeg digger atmosfæren på Tou Scene, og det synes jeg er grunn nok alene til å dra. Finner jeg noe er det også et pluss, men hvis ikke satser jeg på at det blir en sosial og kjekk dag uansett.

♥ Lille Marius Jeg gleder meg halvt ihjel til Kongsgårds skoleavis kommer ut! Avisen, som vanligvis kommer ut fire ganger årlig, er bare fantastisk, og inneholdt i fjor både sladderspalte, kokkekunst, musikktips, elev-quotes, katedralmote og debatt. Jeg skal faktisk skrive Unge Høyres innlegg til debattspalten, Katedraldebatten, i denne utgaven, så det må jeg også se og få gjort.

♥ Strikke Sammen med lesing strikker jeg veldig lite resten av året. Jeg begynte på en genser for om lag to år siden, og jeg tror fremdeles jeg holder på med den første armen. I år vil jeg prøve å bli ferdig, så snart jeg får et par helger på hytten.


♥ Finne frem vinterjakkene Jeg er en fryspinne, og jakker er mitt favorittplagg. Jeg elsker å kjøpe jakker, kåper, anorakker og alt annet, og gleder meg til jeg kan bytte ut tynne olajakker og Adidas-jakker med mormors vintage skinnkåper, Parajumpers-anorakken min og andre vinterjakker. Åhh, jeg blir glad bare av tanken!



♥ SKAM Need I say more? Gleder meg som en liten unge til sesong 3!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar