fredag 19. august 2016

The first night in Oslo

Rett etter skolen i dag tok jeg bussen hjem til Heidi, for å så ta taxi til Stavanger Lufthavn. Heidi og jeg skal løpe Color me rad-løpet i morgen, og tilbringer derfor denne helgen i Oslo. Heidi har familie her som vi besøker i samme slengen, og nå skal vi straks hoppe til sengs etter første kvelden i hovedstaden.





Flyet vårt ble en smule forsinket, men bortsett fra det gikk turen veldig bra. Jeg sovnet faktisk i løpet av flyturen, og våknet akkurat da vi landet. Etter å ha hentet bagasjen tok vi buss inn mot Oslo sentrum, hvor vi ble plukket opp av Heidis tante. Vi tok en liten svipptur innom leiligheten hennes, som er rett ved Akerselva, før vi dro til Aker Brygge.

Vi spiste middag på den italienske restauranten Eataly, sammen med to av tantene til Heidi, i tillegg til faren og stemoren. Jeg har aldri vært på Aker Brygge før, så etter middagen gikk vi langs vannet. Ikke bare var det veldig fint, vi fikk også med oss innspillingen av Sommeråpent på Tjuvholmen. Kult!







Jeg klarte typisk nok å glemme kameraet i leiligheten, så jeg tok bare bilder med mobilen. I morgen skal vi tilbringe hele dagen her, og da skal jeg ha med kameraet. Jeg har sett så mye kult jeg ville tatt bilde av, men uten kamera nyttet ikke det. Kameraet blir nok ikke med på Color me rad-løpet i morgen, jeg har ikke så lyst til å ødelegge linsen med fargepulver, men ellers på dagen satser jeg på å ta flere bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar