mandag 15. august 2016

Ready for school

Er det noe jeg er dårlig på, så er det å vaske rommet. Jeg er i tillegg ikke særlig god på å legge ting på plass, og dermed ser rommet mitt helt bombet ut nesten hele tiden. Nå i ferien har jeg bare slengt ting oppå pulten og i tilfeldige skuffer, og mildt sagt så ikke pulten ut som et sted å gjøre lekser.

I går fant jeg ut at det kanskje ikke var så lurt, jeg vil jo helst gjøre lekser i fred og ro, og ikke midt i stuen blant resten av familien. Derfor satte jeg i gang med å rydde og vaske rommet, i tillegg til å rydde ut av skuffer og skap. Jeg har samlet på alt av skolebøker helt siden 6.-klasse, om ikke før det også, og det har bare ligget og samlet støv.



Jeg tror kanskje jeg brukte mer tid på dekorering enn å faktisk ta notater store deler av barne- og ungdomsskolen



Mens jeg ryddet fant jeg masse morsomme ting fra da jeg var yngre. Først og fremst fant jeg en prøve om kjemi og grunnstoffer fra barneskolen. I følge tolv år gamle meg er altså helium det viktigste grunnstoffet i universet, hehe. Og jeg skal i år ta kjemi 1... Jeg fant også flere gamle stiler og introduksjoner av meg selv, gamle lekser og prøver. En diplom fra da jeg var best i klassen på en stavetest fant jeg også. Jeg hadde hele 99/100 riktige, og ble Top Speller.









Alt av gamle bøker og skolesaker er nå ryddet bort, og hyllene er blitt mer oversiktlige. Jeg har også ryddet i klær og bokhyller, og det begynner å se ganske greit ut. Pulten er i hvert fall synlig, og jeg gleder meg faktisk til å bruke den. Sammen med de nye skolebøkene mine, som passer perfekt inn på pulten, gleder jeg meg til å jobbe med skolearbeid der. Jeg er så ufattelig glad jeg ryddet pulten og rommet nå, slik at jeg starter med blanke ark dette skoleåret. Jeg får håpe jeg klarer å holde det slik, for jeg synes det er mye mer motiverende å gjøre skolearbeid i et ryddig rom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar