mandag 8. august 2016

Muskelmat

Jeg er en elendig kokk. Jeg kan ikke koke ris, jeg brenner pizza og forrige gang jeg prøvde å lage tomatsuppe endte jeg opp med makaroni med tomatsaus. Det passer dårlig med timeplanen min, ettersom jeg tilbringer flere helger alene hjemme. Jeg liker å være sunn, men med begrenset kunnskap på kjøkkenet går det ikke alltid slik som planlagt. Men andre ord har det gått i taco, pizza og nachos omtrent hver helg siden jul. Siden jeg ser på meg selv som en relativt sunn person, i hvert fall så lenge pappa lager mat til meg, er det ikke så lett å rettferdiggjøre middagsvalgene mine. For å forandre dette har jeg gått til innkjøp av en kokebok full av sunn mat.



Boken jeg har kjøpt meg heter Muskelmat og er skrevet av Hannah Runsten; personlig trener og matredaktør for BODY Magazine. Den inneholder hele 203 oppskrifter, delt inn 18 kategorier:  i frokoster, småretter og fingermat, fisk og skalldyr, sushi, kylling og kalkun, kjøtt, grillmat, vegetar, eggeretter, potet, pizza, brødmat, sauser og dipper, kveldsmat, brød og bakverk, godsaker og desserter, protein-iskrem de luxe og proteindrikker, smoothies og drikke. I tillegg til masse inspirerende, men også lettvinte, oppskrifter inneholder den også info om mat og næringsinnhold. Alt i alt får du i boken mat som gjør det attraktiv og ikke minst mett.



Jeg har allerede begynt å titte litt i boken, og jeg er veldig fornøyd hittil. Jeg har ikke prøvd noen av oppskriftene enda, men har markert sider med retter jeg har lyst til å lage. Jeg er spesielt fornøyd med frokost-delen, som inneholder masse spennende grøter. Jeg ser på meg selv som en grøt-person, og lager meg forskjellige typer havregrøt til frokost hver morgen. Her har jeg masse nye oppskrifter som kan få meg til å utvide frokosten min. Åhh, jeg kan såvidt vente til jeg kommer i gang med matlagingen (- noe jeg aldri trodde jeg skulle si)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar