tirsdag 30. august 2016

Makrellfiske

I helgen var Tonje med meg sørover, til hytten vår i Korshamn. Hun har lenge hatt lyst til å bli med dit, men når jeg selv såvidt har vært der i år, har hun ikke fått sjansen. Nå fikk hun imidlertid oppleve hyttelivet med oss, og det midt i makrellfiske.



Pappa og Sindre har fisket makrell til den store gullmedaljen de siste helgene, for å ha agn til hummerteinene, og senere mat til hummeren, i høst. Tonje og jeg ble med dem ut i båten lørdag formiddag, til tross for at jeg blir båtsyk av å stå på bryggen, og ikke kan fordra å fiske. Mitt hat for fisking ble ikke forminsket i første del av fisketuren. Mens jeg såvidt fikk napp dro Tonje opp fisk etter fisk, og etter et par timer var "stillingen" 0-10.




Jeg ga heldigvis ikke opp, og senere begynte fisken å bite hos meg også. Jeg dro opp fire-fem fisk på en gang, i motsetning til Tonje som da ikke fikk napp. Vi endte alt i alt opp med om lag 20 makrell, hvorav fire ble spist til lunsj. Fersk makrell stekt i panne er fantastisk godt, og heldigvis tok vi med oss et par fileter hjem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar