søndag 7. august 2016

Harry Potter and the Cursed Child

Jeg er stor fan av J. K. Rowlings bøker om Harry Potter, og filmene er fremdeles blant mine favoritter. Jeg eier alle bøkene både på norsk og på engelsk, i tillegg til de tre "ekstra" bøkene (Tales of Beedle the Bard, Quidditch through the ages og Fantastic Beasts and where to find them). Hele familien har vært Harry Potter-frelst i over et tiår, og vi har ventet spent på nye utgivelser.



Det har gått år siden forrige Harry Potter-film eller -bok, men i år ser det ut til at det blir mye gøy. Ikke bare blir Fantastic beasts and where to find them filmatisert, men et nytt skuespill har blitt lansert. Skuespillet, Harry Potter and the Cursed Child spiller i London, for øyeblikket bare frem til mai 2017, og er utsolgt frem til da. For oss som ikke er så heldige og har billetter til spillet, har det blitt utgitt i bokform.




Harry Potter and the Cursed Child er skrevet av John Tiffany og Jack Thorne, i samarbeid med J. K. Rowling, og handler om Harry Potter nitten år senere. Vi fikk lese et lite utdrag av fremtiden til The Golden Trio i slutten av bok nummer syv, og jeg gleder meg til å lese mer. Ut i fra det jeg har lest på nettet, var ikke skuespillet helt det store, men likevel kan jeg nærmest ikke vente til å åpne min kopi av The Cursed Child. Jeg var nemlig så heldig å få tak i en kopi på Norli. Jeg håper også å få sett skuespillet, dersom det blir satt opp i en lengre periode.

1 kommentar: