tirsdag 16. august 2016

First day of school: What's in my backpack

I dag er min første dag i andre klasse på Stavanger Katedralskole Kongsgård. Jeg fortsetter på studiespesialiserende og skal fordype meg innen realfag. Vi skal ikke møte på skolen før klokken elleve, men jeg er allerede klar til å dra.

For første gang på flere år har jeg faktisk gledet meg til å begynne på skolen igjen. Jeg har ikke gjort så mye i ferien, utenom to uker i Texas, og har vært hjemme mens andre har vært bortreist, og omvendt. Jeg har dermed ikke sett flere av vennene mine hele sommeren, og gleder meg til å se dem igjen. Jeg er også veldig spent på nye elever og lærere, og ikke minst på de nye timene mine. Jeg vet allerede de fleste jeg skal gå i klasse med, men det blir spennende å ha timer sammen med elever fra andre klasser også.


Siden det er første skoledag tar jeg ikke med meg så veldig mye på skolen. Jeg har med meg sekk, siden jeg skal sykle til skolen, i tillegg til pennal, kalender, kalkulator, drikkeflaske, skaplås og et lite emergency-kit.




Drikkeflaske må jeg lære meg ha med med hver dag i år, for dagene blir så utrolig mye bedre når jeg er hydrert. I fjor glemte jeg drikkeflaske ganske ofte, noe som førte til en ganske trøtt og lei Marlene. I sommer har jeg samlet opp et par drikkeflasker, og jeg har nå to-tre glassflasker fra Hubert's Lemonade og en glassflaske fra VOSS. Jeg elsker å drikke fra glassflaske, da jeg føler vannet holder seg kaldere. Jeg synes også flaskene ser litt bedre ut i glass. Jeg har også kjøpt inn litt sitron og agurk til å ha i vannet, for å få det til å bli litt mer spennende.

 I skolesekken min har jeg også et lite emergency-kit. Det kom jeg på var en god idé etter flere episoder forrige skoleår hvor jeg kunne trengt både gnagsårplaster, vanlig plaser og neglefil. Det har jeg i år med meg i en liten veske fra Victoria's Secret. I vesken har jeg plaster, gnagsårplaster, tampong, leppomade, hodepinetabletter, hårstrikk, neglefil og antibac. Alt jeg kan komme til å trenge, i hvert fall som jeg kommer på.




Til vanlig har jeg også med meg Macbooken min, men i dag tviler jeg egentlig på at jeg kommer til å trenge den. Vi får ikke utdelt bøkene før i morgen, så jeg tror ikke vi kommer til å ha så veldig mange skikkelike fag. Nå skal jeg snart finne frem sykkelen, jeg skal nemlig møte ei venninne og ta følge med henne til skolen. Jeg håper alle andre som også begynner på skolen i dag får en flott dag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar