mandag 1. august 2016

Bored games

En av mine nye oppdagelser er brettspill. Jeg har alltid vært glad i brettspill, egentlig spill generelt, men nylig har jeg spilt mer enn noen gang før. Jeg har blitt helt hektet på Cards Against Humanity (kanskje ikke et brettspill, men la gå), Harry Potter Trivial Pursuit, diverse kortspill og ikke minst Passport; spillet som får meg til å ønske at jeg var litt mer tilstede i geografi-timene opp gjennom årene.



Passport er et slags trivial pursuit-spill, bare at det spørsmålene i stor grad handler om samfunn, geografi og historie. Spillet vårt er godt over ti år gammelt, Jugoslavia er nemlig med, men likevel veldig gøy. Jeg fant det i påsken, og spilte det med nesten alle som kom på besøk. Helt siden da har jeg og Henrik, som jeg vant over, snakket om revansje. Det fikk vi endelig anledning til dagen etter jeg kom hjem fra USA, da vi spilte sammen med en annen Henrik. Også på hytten ble spillet spilt, da sammen med Henrik, Heidi og Heidis bror, Reid André. Selv om vi ikke kan halvparten av spørsmålene er det innmari moro, og fører til fantastiske samtaler.




Allerede i morgen er det tid for neste Passport-spill, og da skal jeg møte et par kompiser hos Henrik. Jeg tror faktisk vi blir opp i mot seks stykker, om ikke mer, så jeg burde kanskje terpe litt på mine manglende geografi-kunnskaper før det. Passport er i hvert fall ufattelig gøy, og spesielt ettersom de fleste er nærmest like dårlige.


Det neste spillet jeg vil ha til samlingen min er spillet Pointless, fra BBC tv-serien Pointless. Spillet handler bare om unødvendig - ja pointless - fakta, og er u-t-r-o-l-i-g moro. Jeg tror det må være mitt favoritt tv-show for øyeblikket, og en av de få seriene jeg faktisk ser på tv. Jeg fant spillet i en second-hand-butikk i Aberdeen, men kjøpte det ikke. Jeg har angret på det helt siden, men jeg krysser fingrene for at jeg kommer over det igjen. I mellomtiden skal jeg kose meg med Passport!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar