torsdag 14. juli 2016

New Orleans

Lokal tid: 23:29

Nesten hele dagen i dag har blitt tilbragt i bil. Bortsett fra et par mat- og tissepauser har hele gjengen kjørt fra Santa Fe Texas til New Orleans i nabostaten Louisiana. Bilturen var veldig, veldig lang, og selv om vi satte oss i bilen rett etter ni i dag morges, var vi ikke fremme ved hotellet før klokken hadde bikket fem.


Siden vi kom frem såpass sent, hadde vi ikke mulighet til å gjøre så veldig mye. Etter å ha sjekket inn på hotellet gikk vi bare litt rundt i Bourbon Street, en gate i byens eldste nabolag, The French Quarter, og er kjent for barer og strippeklubber. Skal jeg være helt ærlig synes jeg det var en smule ubehagelig i gaten. New Orleans ble hardt rammet av orkanen Katrina i 2005, og det var flere, både barn og unge, som tigget i gatene. I tillegg prøvde folk fra barene å få oss til å komme inn, mens andre prøvde å selge oss ting. Det er samtidig lov å drikke alkohol i byens gater, så lenge alkoholet er oppbevart i plastikk, så det var flere som var påvirket av det. Alt i alt fikk jeg følelsen av å være utrygg, til tross for at jeg var i en gruppe på syv, og tviholdt på både veske og kamera.


Etter Bourbon Street satte vi oss på en pub, før vi gikk litt rundt i gatene. Jeg fant endelig en Urban Outfitters-butikk, og fikk kjøpt litt ting der. Jeg bare elsker Urban Outfitters og klærne de har der, og det er skikkelig dumt det ikke er en butikk i nærheten av Santa Fe.




Kvelden ble for barnas, og min, del avsluttet med middag på en østers-restaurant. Jeg er ikke så veldig glad i østers, og hadde reker i stedet, men de andre storkoste seg. Nå skal jeg øyeblikk legge meg, slik at jeg er klar for en ny dag med shopping i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar