tirsdag 12. juli 2016

Mary Jo's garden

Lokal tid: 23:53



Her i Texas bor vi på en gård i Santa Fe, som er omtrent én time utenfor Houston. Gården er ganske stor, og full av dyr. For øyeblikket er det ti geiter, seks katter, én chihuahua, tusen høner og en slange (- som heldigvis kommer og går). I tillegg til masse dyr, dyrker Mary Jo og familien også mat, og uti hagen er det et digert utvalg av grønnsaker.







Selv om det er veldig varmt her for øyeblikket, byr hagen på masse god mat. Flere dager denne uken har middagen bestått av hjemmedyrket mat, blant annet vårløk og agurk til peking duck i pannekaker, og jalapeños og paprika til dagens middag. Yummi!








Hagen full av hjemmesnekrede skilt, grønnsaksvask laget av gamle vannkanner og baljer, og mye, mye mer. Litt slik som hager jeg har screenshottet bilder av på Pinterest. Elsk!

Jeg var faktisk med ut i hagen for å plukke grønnsakene. Det er utrolig gøy å få oppleve slike nye ting, for det er jo ikke akkurat noe jeg får prøvd meg på hjemme. Det krever ikke bare mye tid, men også plass. Jeg tror ikke resten av familien hadde syntes noe om at den lille hagen vi har hadde blitt gjort om til dyrkeområde. Derfor er det spesielt moro å prøve ut gårdslivet her. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar