lørdag 23. juli 2016

Løpsglede

Om rundt én måned skal jeg løpe halvmaraton under Stavanger Marathon 2016. Det blir mitt femte halvmaraton og mitt første løp (med unntak av The Beast) siden april. Jeg gleder meg veldig, men etter dagens løpetur ser jeg at i løpet av denne måneden må jeg løpe mer utendørs. Mye mer.

Jeg hadde egentlig planlagt å løpe halvmaratonsdistanse i dag, med andre ord hjemmefra til Stokkavannet, rundt og tilbake. Det ble det derimot ikke noe av, ettersom jeg ikke var oppe av sengen før klokken slo halv tolv. Jeg tror ikke jeg har stått opp så sent på flere år! Siden jeg skulle møte noen kompiser i sekstiden, ble det ikke tid til å løpe så langt. I stedet tok jeg turen til Sørmarken, og løp litt der.


Løpeturen gikk veldig sakte, så jeg skylder det på varmen og alle bakkene, hehe. Jeg løp bare litt over seks kilometer, og det inkludert en pratepause med Fana, som var på sykkeltur. Mot slutten av økten tok jeg også en løpspause i den splitter nye Tufteparken på Hinnaberget. Jeg er utrolig glad i Tufteparken, både i konseptet og i å trene der, og kunne bare ikke løpe forbi uten en aldri så liten økt.



Selv om det var en veldig kjekk tur i fint vær, innser jeg at jeg må løpe mer utendørs dersom jeg vil slo rekorden min den 27. august. Selv om jeg har trent en del i sommer, har jeg trent mye intervaller. Jeg har blitt utrolig flink på det, men jeg blir ikke så mye bedre på langdistanse om jeg ikke legger det inn i treningsplanen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar