lørdag 9. juli 2016

I'm in Texas

Lokal tid 08:35

Etter en lang flytur og en nærmest enda lengre venteperiode i passkontrollen, ankom vi Houston, Texas torsdag kveld. Her i Houston var klokken ni, men for oss var den nærmere to, og vi hadde vært oppe i nærmere 24 timer. Vi klarte likevel å holde oss oppe en god stund, og spiste middag og catchet up med amerikanerne våre. Det var utrolig gøy å se Mary Jo, Rick og Parker, som vi bor hos, igjen etter nesten tolv måneder. Tiden har gått innmari fort, men likevel har det skjedd mye på dette året. Blant annet har både Parker og Sindre vokst fra meg, huff.



Bursdagsgave fra my americans <3 i="">

Hele familien våknet tidlig fredag morgen, og etter kolaches og donuts til frokost slappet vi av ved bassenget. Basseng i hagen er utrolig luksus, jeg elsker at jeg kan kjøle meg ned når som helst.

Når temperaturforskjellene innendørs til utendørs er så store at kameralinsen dugger



Etter litt bassengtid dro vi på litt småshopping i nærområdet. Selv om vi ikke var innom så mange butikker, bare to-tre stykker, kjøpte jeg ganske mye. Jeg kjøpte meg blant annet to par sko; Toms og lave Doctor Martens, noen topper og litt stationary til det kommende skoleåret. Jeg fant verdens søteste notatbok med matchende kalender i marble-mønster. Jeg kjøpte også en skrivebok med fargeleggingsmønster bakpå, som jeg kan bruke i timene. Jeg har en trang til å fikle med ting hele tiden, og alle skrivebøkene mine er proppet fulle med små tegninger. Gøy å endelig få en skrivebok hvor jeg kan tegne "skikkelig".

Om kvelden dro vi til Kemah, som er en liten biltur fra Santa Fe, for å spise crawfish til middag. Vi var heldige og crawfish-restauranten var fremdeles åpen. De voksne var sååå gira på crawfish, som er litt som større og mer spicy reker, mens jeg valgte å heller ha frityrstekt avokado og grønne bønner, men krabbe, crawfish og reker til. U-t-r-o-l-i-g godt!





Etter middag dro vi til en liten fornøyelsespark ved kysten. Det var flere små rollercoasters og rides, men vi tok bare den største rollercoasteren. Den var innmari gøy, og vi tok den to ganger.


Nå skal vi snart dra til en fotballbane for å trene litt. Sindre og Parker skal spille fotball, mens jeg skal løpe. Det kan være det er for varmt til å trene ute, men jeg skal prøve i hvert fall. Ellers skal vi shoppe litt, ha duck in pancakes til middag og forhåpentligvis dra på bow-fishing.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar