mandag 25. juli 2016

Bodycombat

Før jeg begynte å trene på Arena hadde de bodycombat-timer. Disse var pappas favorittimer, - det var før Grit kom -, og var noe av det jeg gledet meg til å begynne med på Arena. Bodycombat var uheldigvis tatt av programmet da jeg begynte for to år siden, men nylig har Jorge tatt instruktørkurs og begynt å ha timer. Timene begynte 7. juli, altså den dagen jeg reiste til Texas, så jeg har ikke fått prøvd ut den "nye" timen før i dag.


Bodycombat er en time inspirert av martial arts, som en kan delta på selv uten erfaring fra kampsport, karate, boksing og lignende. Timen inneholder lette moves som ikke er vanskelige å komme inn i, og trener både bein, armer, skuldre og core-muskler. Faktisk inneholder én time rundt 1700 crunches, ettersom en bruker magen mens en bokser, sparker og generelt beveger seg gjennom økten. Bodycombat-timene kan være på enten 55, 45 eller 30 minutter, og timen jeg deltok på varte i 55 min.


Jeg har prøvd bodycombat én gang før, på Fitness DK under Dana Cup i fjor. Det var veldig gøy, selv om jeg slet litt med boksingen. Det samme skjedde i dag, og selv om svetten rant og skuldrene ble slitne, kjentes det ikke helt som om det var noe kraft bak slagene mine. Mer som om jeg ristet løs armer og bein, hehe. Timen var likevel veldig gøy, og jeg kjenner allerede skuldrene begynner å bli tunge.

Forhåpentligvis forblir bodycombat-timen på mandagen, slik at jeg kan kombinere den med cxworx og løpegruppen. Da får jeg i hvert fall en skikkelig økt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar