fredag 1. juli 2016

A month without streaming

Dette året har gått innmari fort, og vi er allerede i juli. For min del betyr dette at det bare er snakk om dager til jeg sitter på flyet til Texas, men også at jeg skal fokusere på noe nytt i mitt A year of living without-prosjekt.

Den siste måneden har jeg holdt meg borte fra buss, først og fremst til skolen. Jeg har syklet i stedet for, bortsett fra de dagene jeg har vært på morgentrening og derfor tatt toget. Ikke en eneste gang har jeg brukt Kolumbus til eller fra skolen, og det har gått strålende. Skoleveien er ikke så lang, bare 5-6 kilometer, og veien er nærmest uten bakker. Faktisk tar det kortere tid for meg å sykle, dersom jeg regner med tiden jeg bruker til og fra busstoppet. Ganske moro at jeg faktisk sparer tid på å bruke beina.

Sykling til skolen kommer jeg til å fortsette med, i hvert fall så lenge været er sånn noenlunde greit. Jeg er ikke så motivert til å sykle i storm i november eller snø i januar, men sykle til skolen når været tillater det skal jeg absolutt gjøre. Ikke bare går det raskere, men jeg slipper samtidig å sitte i en full, varm og klam buss og får i stedet massevis av frisk luft.


I juli skal jeg kutte ut Netflix og streaming fra min hverdag. Jeg bruker alt for mye tid på dette, til og med om sommeren, og jeg vil ikke bruke sommerferien foran PC-skjermen. Jeg må innrømme at Netflix-forbruket mitt økte drastisk i juni, jeg så nemlig sesong to til ni av How I met your mother i løpet av måneden. Jeg er ferdig, noe som egentlig er ganske bra, men nå har jeg samtidig blitt vandt til å fylle dagene med streaming.


Jeg krysser fingrene for at det går fint, og at jeg får en måned hvor jeg tilbringer tid ute, i stedet for i en fiktiv serie-verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar