mandag 13. juni 2016

Sommervær og eksamen

Den siste uken har mildt sagt vært ganske kjip. Etter omtrent én måned med lite skolearbeid og mye avslapping ute, var det i dag tid for trekning av muntlig eksamen. Ingen i klassen vår kom opp i skriftlig eksamen, noe som gjorde sjansen betydelig større for å komme opp i muntlig. På grunn av dette var jeg i forkant veldig nervøs, og har hatt mareritt nesten hver eneste natt den siste tiden.

Magefølelsen har hele tiden sagt at jeg kom til å komme opp i eksamen, men det viste seg heldigvis å være feil. Klassen min kom opp i engelsk, men jeg var ikke en av de seks-syv elevene som skal tilbringe de neste to dagene på å lese seg opp på pensum. Det betyr at jeg har fri, og jeg nærmest løp jeg etter trekningen.



Resten av dagen har - og skal bli - tilbragt i hagen. Solen steker og det er kjempevarmt her, så jeg prøver å jobbe litt mer brunfargen. Været skal fortsette slik de neste dagene, og da blir det mange soltimer. Vi har vært veldig heldige med været den siste tiden, og jeg håper det fortsetter slik.




Nå har jeg fri frem til torsdag, og etter det er jeg litt usikker på hvordan skoledagene kommer til å bli. Jeg vet at vi skal levere inn bøker på torsdag, på tur rundt Stokkavannet på fredag og avslutninger i neste uke, men jeg vet ikke når vi skal være på skolen og ikke. Trolig blir det ganske rolig og gøy, ettersom vi praktisk talt er ferdige med skoleåret. Karakterer er utlevert, og uten eksamen har i hvert fall ikke jeg mer å gjøre. Lykke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar