søndag 5. juni 2016

Preikestolen

Jeg har blitt helt gira på å gå tur, og i dag dro jeg ut på min tredje fjelltur bare den siste uken. I dag dro turen til Preikestolen, sammen med Tonje og familien hennes. Vi valgte absolutt rett dag å dra på, og allerede fra morgenen av var det shorts-vær og veldig varmt.






Vi tok en ganske tidlig båt, og begynte på turen rett etter ti. Turen opp gikk ganske raskt, selv om vi tok flere bilde-pauser. Det var en ganske tung tur, det er tross alt veldig bratt, og jeg kjente det godt i beina mens vi gikk. Utsikten på toppen er imidlertid absolutt verdt litt vondt i beina! Vi tok nærmere hundre bilder på toppen, og klatret rundt platået for å få bilder fra flere vinkler.








Etter lunsj og fotosession på toppen, begynte vi å gå ned igjen. Broren til Tonje stoppet for å bade, mens vi dro heller ned til fjellhytten for å spise is. Turen var skikkelig fin, jeg bare elsker Preikestolen, og spesielt i det været. Vi var tilbake i Stavanger før klokken fire, og resten av dagen har blitt brukt ute på terrassen. Været er enda aldeles nydelig, og jeg har fått slapt av skikkelig. Helt fantastisk! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar