fredag 24. juni 2016

My first time

Jeg har trent på Arena i omtrent to år, og i de to årene har min faste time vært Grit-øktene. Jeg har gått på timene to, tre og noen ganger fire ganger i uken helt siden jeg begynte å trene på senteret, og Grit-øktene var det som fikk meg hektet på Arena og ga meg treningsglede. Øktene er tunge og svettet renner etter bare noen minutter, og hver eneste time gir en følelse av at jeg virkelig har hatt en god treningsøkt.


I dag har jeg prøvd noe helt nytt og fått et annet perspektiv på Grit-salen. I dag har jeg nemlig stått med ryggen mot speilet. I stedet for å være blant deltakerne på dagens time, var jeg med og coachet Arenas Grit-team.

Jeg fikk Grit #17-programmene i forrige uke, og de siste dagene har gått til konstant gjennomgåing av program. Jeg har sett gjennom teknikkvideoene utallige ganger, trent gjennom på egenhånd, pushet Sindre gjennom en av øktene og lest meg opp på teori og øvelser. Jeg kan ikke alt utenat enda, men i dag var jeg likevel så heldig at jeg fikk bli med Jorge på team teach av Grit strenght-programmet.

Jeg skulle kjøre to og én halv sang, og var rett og slett kjempenervøs hele dagen. Nervøsiteten roet seg litt da jeg så at bare fire-fem personer hadde kommet til timen da klokken tikket 17:27, men da klokken slo halv var salen halvfull. Jeg er sikker på at pulsen min nærmet seg 200 bpm før timen i det hele tatt hadde startet.


Selv om jeg var veldig, veldig, veldig nervøs, tror jeg det gikk relativt greit. Det var første gang, og det var veldig uvant å stå "feil" vei i salen, i tillegg til at jeg skulle snakke i mikrofon for første gang, mens jeg skulle vise øvelser og fortelle hvorfor øvelsene skulle gjøres. Jeg husket det meste av koreografien, og jeg er stolt at jeg kom meg gjennom. The first time er alltid den verste, så jeg krysser fingrene for at det går enda bedre på fremtidige økter. Helgen skal i hvert fall tilbringes på stuegulvet mens jeg lærer meg koreografien til både Grit cardio, strenght og plyo #17!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar