onsdag 29. juni 2016

Morgentrening

Selv om sommerferien er i full gang, står jeg fremdeles opp før klokken slår seks for å dra på morgentrening. Jeg har trent relativt tidlig hver dag denne uken, og i dag var jeg kjempeklar for Grit Mix på Arena halv syv.

Jeg var klar for å være med på timen som deltaker, men da jeg kom inn i salen var det rett på med mikrofon-belte, og vektene mine ble satt foran i rommet. For å få mest mulig instruktør-trening ble jeg med på team teach med Jorge, og jeg kjørte de samme sangene som jeg hadde på min forrige time. I dag synes jeg det gikk mye bedre å være med å coache de andre på timen, og jeg følte meg mer komfortabel. Det kan ha noe med at det ikke var like mange på timen, og at det i hovedsak var den faste morgen-gjengen jeg ser på Arena de morgenene jeg er der. Veldig gøy!

Timen gikk ikke bare bedre som instruktør, men også effektiviteten og økten min var bedre enn den pleier. Jeg pleier ikke komme helt opp til pulssone fem før mot slutten av økten, og da bare gjerne i en liten stund, men i dag hadde jeg nærmest åtte minutter med over 190 bpm. Som instruktør føler jeg at jeg naturlig gir mye mer, og at jeg ikke har like lett for å ta pauser eller bruke de lettere alternativene.


Jeg har ikke fått avtalt noen videre team-teach, men jeg skal i hvert fall øve programmene inn 120%, slik at jeg er klar på dagen. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar