mandag 27. juni 2016

Min sommerferie

Om ti dager sitter jeg på flyet mot varmere strøk, rettere sagt Houston. Også i år går sommerferien min til Mary Jo, Rick og Parker i Texas, hvor vi skal være i to uker. Hele familien storkoste seg der i fjor, og vi er klare for enda en fantastisk USA-ferie. Vi har mye vi skal gjøre, og derfor har Mary Jo laget en plan vi kan gå ut i fra. Vi fikk den tilsendt i helgen, og jammen ser det ut til å bli en kjekk tur.

Vi ankommer Houston sent torsdag ettermiddag, og kjører rett til Santa Fe. Det er en tur på omtrent én time, så på torsdagen skal vi ikke annet enn å kose oss ute ved bassenget og terrassen. Også fredagen går til avslapping, og eventuelt bittelitt shopping. Om kvelden skal vi prøve å få tak i crawfish, eller ferskvannskreps, til middag.


Lørdagen skal vi innom et par butikker, men ikke noen store malls eller outlets. Om kvelden skal vi ha duck in pancakes, før vi antageligvis skal på buefiske. Resten av familien var på buefiske i fjor, da var det i en sump med masse edderkopper. Jeg turte ikke bli med, jeg er alt for redd for edderkopper, men i år skal vi heller fiske flyndre på sjøen. Gøy!

Den første store shoppingdagen blir søndag, da vi skal på Tanger Mall og Baybrook Mall. Vi tar ikke med oss så veldig mye klær, så det er bra vi skal på shopping såpass tidlig. Til middag skal vi til The Yard House, en av restaurantene vi besøkte i fjor. The Yard House er en utrolig kul restaurant/bar, med flere flatskjermer som viser sport, høy musikk og ikke minst, veldig god mat. Vi hadde frityrstekt calamari (blekksprut) til forrett i fjor, og overraskende nok var det skikkelig godt. Shoppingen fortsetter på mandag, på Katy Mills.

Tirsdag blir en skikkelig amerikansk dag! Etter en all-American breakfast, skal vi på GUN RANGE. Jeg har såvidt sett en pistol før, og gleder meg såååå mye til å prøve det ut.


Morgenen etter drar vi til New Orleans. Her har vi ikke noen spesifikke planer, men ingen av oss har vært der før så vi tenker å få oppleve mest mulig av byen. Det blir selvsagt også litt shopping, der har de nemlig en Urban Outfitters, men det blir nok ikke hovedfokuset.

Resten av turen er ikke helt planlagt, og vi har noen åpne dager. Vi skal i hvert fall dra på haifiske i år igjen, samt dra til Galveston og shoppe enda mer. Vi må selvsagt også tilbringe tid hjemme på farmen og slappe av med bassenget, før vi reiser hjem torsdag 21. juli.



Planen vår er bare veiledende, men jeg kjenner jeg gleder meg mer og mer bare av tanken. Det er nesten det eneste jeg klarer å tenke på, og mamma og jeg snakker om det konstant. Det blir så gøy å møte Mary Jo, Rick og Parker - og ikke minst Ranger - igjen, og jeg gleder meg til enda en fantastisk ferie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar