onsdag 29. juni 2016

Drive on

Det er over et år siden jeg fikk øvelseskjørings-beviset mitt, men likevel sliter jeg fremdeles med å kjøre. Jeg er ikke komfortabel på veien i det hele tatt, og sykler til trening uansett vær for å unngå å måtte kjøre hjem. Heldigvis klarer pappa å overtale (les: tvinge) meg til å sette meg bak rattet, og de siste dagene har jeg faktisk kjørt rundt hele byen.

I går kveld skulle vi bare ned for å tømme plastikk, da pappa fant ut at han ville ha softis. Jeg trodde jeg skulle til Mix'en et par hundre meter bortenfor, men neida, vi skulle helt til Ølberg-stranden utpå sola. Det var langt å kjøre, lengre enn jeg noen gang har kjørt før, men det gikk veldig fint. Jeg klarte å kjøre tur-retur nærmest uten problemer, og både pappa, bilen og meg kom uskadet fra turen.

Jeg skjønner imidlertid hvorfor vi kjørte helt til Sola, for isen var veldig god, og ikke minst veldig stor!


Jeg kjørte enda litt mer i dag, og da kjørte jeg rundt på Storhaug. Jeg fikk også mine første turer i tunnel, etter jeg svingte feil i en rundkjøring. Det gikk veldig bra, og det var faktisk ganske deilig å kjøre flere hundre meter rett frem uten hindringer etter rundkjøringer hver tiende meter. Det nyttet heller ikke å sykle til trening i dag, så på vei hjem kjørte jeg bilen. Den turen var nok en av mine beste hittil. Jeg klarte å holde meg i veibanen, jeg kjørte ikke for fort i rundkjøringene, jeg brukte blinklys og jeg klarte å kjøre innom både bensinstasjonen og butikken før vi kom hjem.


Jeg kjenner at jeg blir mer og mer trygg bak rattet, så jeg håper jeg får kjørt enda litt mer før vi reiser på sommerferie. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar