mandag 6. juni 2016

Charlotte Isabel Hansen av Tore Renberg

Mens jeg lå uti hengekøyen etter skolen, leste jeg ut tredje bok i serien om Jarle Klepp, Charlotte Isabel Hansen, av Tore Renberg. Jeg ble helt hektet på Renbergs bøker i mars, etter at vi så Mannen som elsket Yngve i norsktimene, og nå er jeg altså ferdig med tre av fem bøker.



I Charlotte Isabel Hansen er Jarle blitt 25 år og litteraturstudent ved Universitetet i Bergen. Studentlivet tilbyr ham alt han har drømt om; han blir sett på som en lysende begavelse av litteraturprofessoren Robert Göteborg, han har et utelukkende fysisk forhold til den fantastisk vakre Hedris Snartemo og han har oppdaget sine analyserende evner. Livet - og minst fremtiden - er lys, helt til han får et brev fra politiet: han har en datter på nærmere syv år. En datter på syv år som plutselig kommer på besøk til ham, mens moren drar på ferie til Syden. Gutten fra Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve må bli voksen, men klarer han det? Og ikke minst, vil han det?




Jeg likte boken utrolig mye, spesielt når jeg kom skikkelig inni den. Jeg har ikke så lest så mye siden jeg begynte på den, mens jeg den siste uken har lest ute på terrassen nesten hver eneste dag. I løpet av uken skal jeg innom biblioteket for å låne neste bok i serien, Pixley Mapogo. Jeg er helt hekta på Renbergs serie, og gleder meg masse til å få lese mer om Klepps liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar