torsdag 9. juni 2016

Arsenal på Viking Stadion

Tidligere denne måneden fikk jeg en veldig hyggelig nyhet; i august kommer mitt favorittlag i Premier League, Arsenal, til Stavanger for å spille mot mitt favorittlag i Tippeligaen, Viking!


Viking bli nest siste test for Arsenal før seriestarten i England, og jeg ser virkelig frem til å oppleve Arsenal-spillere på nært hold. Jeg har vært på flere Arsenal-kamper i England, men da er det på en stadion med over 60 000 andre mennesker. Nå får jeg derimot se favorittlaget mitt med under en tredjedel mennesker, Viking har bare plass til 16, 300 tilskuere. Ikke bare det, jeg skal få oppleve spillerne fra første rad! Ikke bare blir dette kjekt for meg, men også positivt for Vikings økonomi. Det har vært en del snakk om økonomien til laget nå, så det er bra med ekstrainntekter.


For sesongkortholdere, samarbeidspartnere og medlemmer av Arsenals supporterklubb i Norge, Arsenal Norway, startet billettsalget på tirsdag. Pappa satt klar, og kjøpte fire billetter på første rad på langsiden. Familien ville egentlig ha våre vanlige og gode sitteplasser under taket, men jeg klarte å presse gjennom first row. Når jeg først har muligheten til å oppleve Arsenal-spillerne på nært hold, kan jeg ikke sitte helt oppi taket!

Jeg gleder meg utrolig mye, ikke bare til kampen, men også til spillernes ankomst. Jeg skal gjøre mitt beste for å møte, eller i det minste se spillerne, om jeg så må stille opp utenfor treningsfeltet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar