onsdag 1. juni 2016

A month of living without...

...buss til skolen

I hele mai måned har jeg holdt meg borte fra Instagram, for å prøve å bli mindre avhengig av mobil, og ikke minst bruke mindre mobildata. Måneden gikk overraskende bra, og selv om de første dagene gikk til mye åpning og lukking av Instagram-appen - hvor jeg var logget inn på @Studiohjelm sin konto -. Resten av måneden gikk helt smertefritt, og for første gang på lenge holdt også 4Gen ut hele måneden. Selv om det gjorde litt vondt da måneden nærmet seg slutt, siden jeg hadde så mange fine bilder å poste, holdt jeg ut hele måneden.


Nå er vi i juni, og jeg er veldig gira på å fokusere på et nytt område i mitt a year of living without-prosjekt: i hele juni skal jeg holde meg borte fra buss til skolen! Jeg bor bare seks kilometer fra skolen, men har i nesten hele år tatt bussen til skolen hver eneste dag. Selv om skoleveien er helt rett, har det vært mye fristende å sitte et kvarter på bussen enn å sykle. Dette har derimot forandret seg, og helt siden påske har jeg syklet til skolen. Derfor tror jeg ikke det er noe problem å fortsette med dette. Det eneste unntaket for denne måneden, er transport til skolen etter morgentrening. Når jeg er på trening rekker jeg ikke sykle inn til sentrum, og jeg synes det er litt dobbelmoralskt å droppe trening om morgenen for å sykle til skolen. Droppe en treningsøkt for en litt mindre effektiv treningsøkt, på en måte.


Denne måneden er jeg skikkelig motivert for, og jeg tror det kommer til å gå strålende!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar