torsdag 19. mai 2016

Øvelseskjøring

Nå troooor jeg vi er ferdige med vurderinger og prøver, og derfor har jeg hatt litt mer fritid de siste dagene. Denne fritiden har jeg brukt på å øvelseskjøre.


Jeg har kunnet kjøre i snart ett år, men jeg tror jeg fremdeles kan telle antall øvelseskjøringer på to, - om ikke en -,  hender. Jeg er livredd hver eneste gang jeg setter meg bak rattet, og fant først i april ut meningen med sidespeil. Det er litt for galt, ettersom jeg kan ta lappen om rundt ett år, så jeg har nå begynt å øke kjøremengde.

I går etter trening kom jeg på at jeg kunne kjøre hjem. Slik ble det, og etter en liten oppvarmingsrunde i området rundt Stadionparken, kjørte jeg opp mot veien. Jeg sleit litt med en rundkjøring og start etter bakke, men bortsett fra det klarte jeg meg helt fint.


Også i dag var jeg litt bak rattet. Jeg skulle prøve å kjøre litt med mamma på vei til Stavanger Unge Høyres ekstraordinære årsmøte i dag, men etter en litt krapp sving fant hun ut at hun ikke hadde nerver til å kjøre med meg. I stedet kjørte jeg hjem fra sentrum etter møtet, da pappa plukket meg opp. Han kjørte ut av sentrum og ned til en sidevei hvor jeg varmet opp, før jeg kjørte på hovedveien langs Mariero.

Jeg kjører fremdeles ganske sakte, og har såvidt vært over 40 km/h, men det forbedrer seg sakte men sikkert. I dag nådde jeg enda en milepæl, da jeg klarte å komme opp i tredje gir. Stolt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar