fredag 20. mai 2016

Veganske middagskaker

I dag har jeg prøvd noe helt nytt, nemlig en vegansk middag. Jeg hørte om en oppskrift på veganske middagskaker på Shape Ups podcast, Treningspodden, som jeg bare måtte prøve. Oppskriften ble prøvd ut i dag, sammen med salat og søtpotetterninger.


For å lage kakene brukte jeg denne oppskriften, hvor en bruker kikerter, gulrot og sesamfrø, i tillegg til litt krydder og mel. Lekende lett, og heller ikke særlig tidskrevende. Søtpotetterningene lagde jeg ved å skrelle og kutte opp to søtpoteter, steke dem i ei panne med sukker, salt og pepper til de var gylne før jeg stekte dem på 200 grader i 20 minutter. Salaten var det eneste jeg ikke lagde fra bunnen av, ettersom det var en ferdigpakke.




Middagskakene var utrolig lette å lage, men jeg trooor kanskje jeg gjorde litt feil. Mine kaker ble nemlig litt kornete og smakte dermed noe tørt, og så heller ikke like gode ut som de i oppskriften. Likevel en ganske grei middag, spesielt til å være vegansk og uten produkter fra dyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar