mandag 2. mai 2016

Snart sommer

I går var det sol og relativt varmt, så da jeg dro ut på mais første joggetur i både shorts og t-skjorte. Jeg har ikke jogget med bare lår og armer siden i fjor sommer, og jeg har virkelig savnet det.


Siden jeg fremdeles var litt tung i beina fra Siddisløpet, tok jeg bare en liten runde rundt Mosvannet. Der har jeg ikke løpt siden 3-Sjøersløpet, og før det ikke siden Mosvannstesten tidlig i fjor høst. Mosvannet er en veldig fin tur, men litt i korteste laget for en "skikkelig" treningstur.

Jeg har ikke så veldig mange shortser å jogge i, blant underdelen går det fra lange løpetights til rumpe-korte Nike-pro shortser. Jeg ønsker meg en kompresjonstights, enten fra Skins eller 2XU som slutter rett før knærne, men for øyeblikket går det med vanlige shorts. Jeg angret imidlertid litt på klesvalget når jeg løp rundt. Jeg var nemlig den eneste i short og kortermet topp, og jeg følte i hvert fall flere av turgåerne rundt vannet stirret stygt på meg...



Det var veldig gøy å løpe rundt Mosvannet igjen, selv om tiden ikke var helt på topp. Vi skal løpe testen rundt vannet på skolen i neste uke, så jeg får håpe det går bedre da. I år satser jeg også på flere løpeturer med bare bein, slik at jeg kanskje også får litt farge på kroppen. Å jogge i shorts er i hvert fall helt fantastisk! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar