tirsdag 10. mai 2016

Ønskeliste bursdag 2016

Nå nærmer det seg eksamen, først skriftlig, så muntlig, og så venter sommerferie og Texas, men midt mellom skriftlig og muntlig eksamen er det bursdagen min. Helt siden jeg startet bloggen har jeg lagt ut ønskeliste i forkant av dagen, for å hinte litt ekstra om hva jeg ønsker meg, i tilfelle mamma og pappa faktisk vurderer å kjøpe vaskefiller til meg (som de tuller med hvert år). I år var det egentlig ganske vanskelig å lage listen, jeg sleit nemlig litt med å finne ting jeg ønsker meg, men jeg endte opp med en liten liste likevel.

Noe av det jeg bruker mest penger på, er raceplaces. Jeg elsker å løpe løp, men dessverre er det ganske dyrt å delta. Løpsavgiftene varierer fra en hundrings til nærmere fem hundre kroner, og det er ikke alltid bankkontoen min er så veldig glad for det. Jeg betaler nemlig alle løp selv, og det kan bli litt mye penger i løpet av et år. Jeg har allerede meldt meg på flere av denne sesongens løp, bortsett fra Sandnes Maraton, men noe av det som hadde vært kjekkest å fått i gave er  "gavekort" på løp til neste år.

Opplevelser er alltid gøy, og til bursdagen ønsker jeg også at familien drar en tur i klatrepark. Da vi var på klassetur til Evje i 10. klasse dro vi i Høyt og lavt klatrepark, og det var innmari gøy. Klatring virker ganske gøy, og det hadde også vært gøy å fått et klatrekurs i bursdagsgave. Ellers kunne jeg tenke meg en (opplevelses)tur til Trolltungen eller Flørlitrappene.


Det hadde også vært gøy med en treningshelg, enten til Oslo på ShapeUp convention i år, en "skikkelig" arrangert treningstur i utlandet, Fit Camp i Sirdal eller billetter til årets Sprek Norge her i Stavanger.


Jeg er relativt lei av å bære på speilreflekset mitt til enhver tid. Jeg elsker å ta bilder med det, men det er så utrolig tungt. Derfor har jeg en god stund sett på et nytt kamera, og etter tips fra en av kollegaene mine hos Studio Hjelm, har jeg festet blikket på Fujifilm-kameraet X-T10. Kameraet er skikkelig fint og ikke like tungt, og kan kobles til internett. Jeg ønsker meg kameraet - eller penger til det - til bursdagen, i tillegg til at jeg gjerne kunne tenke meg et kurs i bruk hos Stavanger Foto.



Som hvert år ønsker jeg meg også noen bøker. Mine treningsidoler Lasse Tufte og FunkyGine har kommet ut med bok sammen, Tren sammen, og jeg ønsker meg denne, i tillegg til Tuftes treningsbok Calisthenics med Lasse Tufte og Christina Vukicevic Demidovs Råsterk og superspenstig. Et årsabonnement på Det Nye Shape Up hadde også vært topp, da hadde jeg liksom fått bursdagsgave hver gang bladet kommer ut.

Uansett om jeg får noe av det som står på ønskelisten min eller ikke, gleder jeg meg veldig til bursdag og feiring, både med familie og venner. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar