søndag 15. mai 2016

Eurovision night

I går kveld gikk Eurovision Song Contest på TV, og jeg inviterte et par av jentene i klassen hjem til meg for å se showet. Jeg pleier egentlig ikke å se Eurovision - i fjor gikk jeg og la meg og fulgte heller alle Tumblr-postene om programmet -, men flere av venninnene mine er skikkelig dedikerte og hadde lest seg opp på sanger, artister og annen info.

Siden jeg skulle ha besøk, løp jeg rundt i huset fra og med jeg kom hjem fra jobb og frem til jentene kom. Jeg dro og handlet, og fikk med meg tre alt for tunge bæreposer hjem. Jeg trodde jeg var litt sterk, men dette fikk jeg avkreftet da jeg måtte ta fem pauser på gåturen hjem fra butikken, som for øvrig er under en kilometer. Etter dagens treningsøkt vasket jeg hele underetasjen, laget pizza, skrelte og vasket tre kurver jordbær og fant frem madrasser og laken til to av jentene som skulle overnatte. Produktivitet på det høyeste!

Jentene kom i syv-tiden, og siden Eurovision ikke begynte før klokken ni, spilte vi Cards against humanity og spiste pizza mens vi ventet. Jeg kjøpte kortspillet i Aberdeen, og det er sååå morsomt!



Marie hadde laget klart stemme-ark i forkant av kvelden, hvor vi ga stemmer til landene etter stemme, sceneshow og kostyme. Sånn generelt synes jeg Eurovision var litt skuffende i år, det var liksom alt for normalt... Flere av sangene var ganske bra, men jeg følte liksom det manglet noen av kostymene og opptredende som har fått Tumblr til å koke de siste årene...





Jeg endte opp med å gi mest poeng til Belgia, Bulgaria og Sverige. Ingen av dem endte opp med å vinne, seieren gikk nemlig av til Ukrainas sang om den Sovjetunionens deportering av tatere på 1940-tallet. Selv om ingen av de vi heiet på vant, var det et relativt bra show og en veldig koselig kveld. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar