søndag 15. mai 2016

Eksamen

Fredag klokken ni trakk alle elever i videregående skole - i hvert fall etter hva jeg har hørt - skriftlig eksamen. Siden jeg bare går i første, kunne jeg kun komme opp i matte og engelsk skriftlig, og bare 20% av elevene kommer opp i eksamen, skriftlig og muntlig lagt sammen.

Egentlig var jeg ikke stresset i det hele tatt før trekningen, og gruet meg ikke i det helet tatt. Jeg føler selv både matte og engelsk er fag jeg er glad i og gjør det ganske bra i, og dermed var jeg faktisk ganske klar for å komme opp. Jeg trodde aldri jeg noen gang skulle si dette, men jeg håpet utrolig nok på å komme opp i matte. I forkant av mattetentamen øvde jeg en god del, og nå føler jeg jeg har såpass god kontroll på pensum at det ikke hadde betydd så mye om jeg kom opp.



Det endte likevel opp med at ingen i klassen kom opp i eksamen, og derfor ble resten av timen brukt på å feire. Tonje og jeg lovet hverandre å kjøpe et stykke av Starbucks' Oreo-kake om vi ikke kom opp (eller som feiring når vi var ferdige). Det var imidlertid litt tidlig, og kaken var ikke å se, så vi kjøpte kake på Deli de Luca i stedet. Veldig koselig, selv om kaken ikke egentlig smakte noe særlig god. Tilbake i klasserommet fikk hele klassen is.



Siden jeg ikke kom opp i skriftlig eksamen, har jeg fremdeles muligheten til å komme opp i muntlig. Det har jeg ikke like lyst til, så jeg krysser fingrene for at jeg er en av de 80% som ikke kommer opp i år!

1 kommentar:

  1. Så bra at dere ikke kom opp i skriftlig da. Jeg kom opp i engelsk skriftlig mitt første år på VGS. Kom faktisk opp i engelsk skriftlig alle 3 årene! (Hadde engelsk som valgfag VG2 og VG3)

    SvarSlett