søndag 8. mai 2016

Dinners in Aberdeen

Vi spiste mye god mat på turen til Aberdeen, og prøvde ut tre restauranter i sentrum. Før vi reiste brukte mamma og jeg noe tid på å plukke ut restauranter, ettersom det er ganske greit å ha planer når en er fire stykker som reiser sammen, spesielt når det kommer til middag. Jeg synes i hvert fall ikke noe om å gå fra restaurant til restaurant i håp om å finne noe bra, noen som har ledig bord, og har mat som alle liker. Vi endte opp med restaurantene Yangtze, The Adelphi Kitchen og Cafe Boheme.

Yangtze
Vi spiser alltid duck in pancakes når vi er i London, og det er noe av det beste jeg vet. Derfor var en kinesisk restaurant som serverte duck in pancakes det første vi så på da vi lette etter restauranter. Vi kom over Yangtze, som ligger ganske nært Union Street. Jeg kjente jeg var en smule nervøs da vi kom inn i gaten restauranten ligger i, det var litt sketchy og skummelt der, og jeg tror aldri jeg ville ha gått inn der hvis vi ikke hadde sjekket den ut i forkant. Alle fire spiste duck in pancakes. Middagen var ganske greit, men langt i fra så bra som du får duck in pancakes i London. 




The Adelphi Kitchen
The Adelphi Kitchen var det faktisk jeg som fant, så jeg håpte virkelig restauranten skulle bli bra. Restauranten ligger inni et smug ti meter fra Union Street, og også veldig nært hotellet vårt. Lokalet var lite og koselig, med kult interiør. Jeg ble forelsket i bildene på nettsiden, og det skuffet virkelig ikke. Restauranten serverer charcoal cooked meat og sjømat, i tillegg til at menyen er påvirket av det de produserer lokalt i Aberdeen.





Til mat bestilte både jeg, mamma og moren til Rebekka dish of the day, som var surf and turf med kamskjell, svinekjøtt, blodpudding og grønnsaker. U-t-r-o-l-i-g godt! Jeg har smakt kamskjell én gang før, og da likte jeg det ikke, men på lørdag var det fantastisk. Hele retten falt absolutt i smak, og alle fire var enige om at dette var den beste restauranten vi var på.




Cafe Boheme
På lørdagskvelden dro vi på franske Cafe Boheme. Allerede fra start ble opplevelsen noe negativ, ettersom vi måtte, til tross for at vi hadde bestilt bord, vente på å få plass. Også videre tok det generelt mye tid, spesielt med å få bestilt og ikke minst å få maten. Servitørene var veldig travle, og det var vanskelig å få kontakt.





Jeg bestilte også her dish of the day, og fikk servert kongereker, poteter, agurksalat og chorizobiter. En helt grei rett, men noe smakløst. Bare Rebekka var heldig med valg av mat, mens vi andre var noe misfornøyde. En OK middag, til en ganske dyr pris.

The Adelphi Kitchen ble altså vinneren for oss. Skal jeg tilbake til Aberdeen en gang, skal jeg absolutt der og spise igjen. Til andre som skal til Aberdeen (tante May): Du bare må ta turen innom og spise kamskjell!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar