søndag 8. mai 2016

Aberdeen day 3

Lørdag var vår tredje dag i Aberdeen, og da var vi så og si ferdige med shopping. Vi hadde relativt lite planer for dagen, bortsett fra en vintage fair i Rosemount og high tea.

Vi dro opp til vintage fairen ganske tidlig, og var der da de åpnet. Arrangementet var dessverre veldig dårlig, og til og med jakkebutikken Grab Your Coat, som jeg opprinnelig var der for å se, var skuffende. De hadde en jakke jeg ville ha, men alle jakkene der var i størrelse L-XL, og dermed alt for store til meg.

Turen til Rosemount var heldigvis ikke en så stor skuffelse, da vi fant en pyntebutikk vi hadde sett etter i forkant, i samme gate. Både mamma og moren til Rebekka kjøpte litt pynt, mens jeg fant meg en pose med Aberdeen Breakfast Tea. På veien tilbake til sentrum kjøpte jeg også et par bøker, Cards against humanity og to Doctor Who comic books.

Vi hadde egentlig bestilt afternoon tea på Skene House, hvor vintage fairen var, men siden vi ikke ble igjen der, bestilte vi på et hotell i stedet. Her spiste vi lunsj, og koste oss med scones, sandwiches og småkaker.




Etter å ha drukket/spist high tea, hadde vi ingen ting å gjøre. Derfor dro vi til en av parkene - Duthie park - i Aberdeen, og hadde piknik. Vi kjøpte med oss chips, sjokolade, godteri, brus og Prosecco, som vi koste oss med. Det var en smule kaldt, og halve parken var okkupert av cricket-spillere, men en veldig morsom opplevelse.




Dagen ble avsluttet på en fransk restaurant, og i dag morges har dagen stort sett gått til hjemreise. En veldig koselig tur, men jeg synes nok egentlig London er kjekkere. Aberdeen ble litt lite når jeg er såpass vant til London, på en måte...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar