lørdag 7. mai 2016

Aberdeen day 2

Lokal tid 08:50

Dagen i går begynte på Pret a Manger, hvor vi spiste frokost. De har verdens beste peking duck-wraps, og jeg bare elsker at hele kjeden er basert på naturlig mat som blir laget på dagen. Maten som ikke blir solgt går også til folk som trenger det, i stedet for å bli kastet.






Etterpå begynte shoppingen. Vi gikk litt rundt på de forskjellige shoppingsentrene i sentrum, i tillegg til i Union Street. Vi shoppet en god del i går, så vi fant ikke så mye nytt. Jeg fant imidlertid en Jack Wills-butikk som jeg kjøpte en t-skjorte i, og fire bøker på Waterstone's.


Sjekk det kule prøverommet på Jack Wills

Vi hadde planer om å ta en pit-stop på Slains Castle, et gammelt slott gjort om til en pub dekorert i Dracula-style (ryktene sier de serverer drinker i reagensglass og at toalettene er bak bokhyller). Der fikk Rebekka og jeg, som enda ikke er myndige, dessverre ikke bli med inn, med mindre vi spiste skikkelig lunsj. Det var det litt tidlig for, så da gikk ikke det.

I stedet dro vi på den kombinerte kaféen og bokbutikken Books and Beans, som jeg faktisk fant på nettet før vi dro. Butikken var skikkelig koselig, med lite plass og bord ved siden av bokhyllene. Kaféen var koselig, men det luktet en smule rart der. Jeg fant heller ingen bøker. Jeg kunne nok ha lett litt bedre, men det satt folk rett ved siden av bokhyllene, og jeg følte det var litt uhøflig å presse meg forbi dem eller lene meg over bordet deres. Likevel en veldig fin og koselig kafé.








Vi spiste lunsj på Nando's, før vi fortsatte med shoppingen. Jeg fant imidlertid ingenting, og vi dro tilbake til hotellet relativt tidlig. Om kvelden dro vi ut og spiste vi på The Adelphi Kitchen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar