torsdag 5. mai 2016

Aberdeen day 1

19:00 lokal tid

I dag morges sto mamma og jeg opp grytidlig for å ha tid til å pakke siste rest, før vi tok turen ut mot flyplassen litt over syv. Flyet til Aberdeen gikk ikke før i ni-tiden, men for å ha tid til å spise frokost og gå i duty free-en på flyplassen, dro vi ut litt tidlig. Flyturen, som var på litt over én time, gikk fint, og jeg fikk lest litt til en samfunnsfagprøve jeg skal ha i neste uke.

Vi, altså Rebekka, moren til Rebekka, mamma og jeg, kom frem til Skottland litt over ni, lokal tid. Hotellet vårt ligger rett i sentrum, så etter å ha sjekket inn gikk vi ned til et av byens shoppingsenter, Union Square. Union Square har flere av de typiske kjedebutikkene, med stor foodcourt i andre etasje. Siden vi ikke fikk spist før vi var i sentrum, tok vi en liten pause på Starbucks før vi begynte å shoppe.


Etter vi hadde spist litt, begynte shoppingen. Jeg fant utrolig mye fint, blant annet en dongeri-jakke fra Ralph Lauren Denim & Supply, et par jeans og en halter top fra River Island, shampoo og balsam fra Body Shop, strømpebukse, knestrømper og joggebukse fra Primark og en kjole og et skjørt fra New Look.


Shoppingen tok et par timer, og før vi dro videre spiste vi lunsj på burgerrestauranten Byron. Jeg har vært på Byron én gang før, da vi var i London i januar, og de har verdens beste burgere og milkshakes. Restauranten ser også skikkelig kul ut, og jeg digger interiøret.





Milkshaken serveres nærmest i store bøtter, og smaker helt himmelsk!





Vi fortsatte shoppingen i Union street, før vi dro tilbake til hotellrommet. Vi skal snart dra ut for å spise middag på en kinesisk restaurant like borti veien. Jeg krysser fingrene for at de har peking duck i pannekaker og frityrstekt sjøgress! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar