søndag 1. mai 2016

A month without Instagram

April er plutselig over, og vi er allerede i mai. Det betyr at vi endelig, etter en lang vinter, nærmer oss sommer, men også at jeg skal fokusere på en ny ting i mitt A year of living without-prosjekt. Yay!

Den siste måneden har jeg holdt meg borte fra Starbucks, og det har gått helt strålende. Jeg har ikke vært innom Starbucks engang, i hvert fall ikke med motiv om å kjøpe noe selv. Jeg må innrømme at jeg har brukt en deeel penger på kafébesøk, men jeg har gått på andre steder en Starbucks. Det positive med prosjektet er at jeg ikke lenger craver Starbucks på samme måte som før, og har på en måte "de-koffeinert" meg selv. Dermed kan Starbucks igjen bli noe jeg koser meg med en gang i blant, i stedet for en slags tørstedrikk jeg drikker flere ganger i uken.


I mai skal jeg holde meg fra noe som kanskje blir liiiitt vanskeligere, nemlig Instagram. Jeg er skikkelig avhengig av bildedelingsappen, og bruker både mye tid og mobildata på å like bilder. Jeg bruker sosiale medier mye generelt, men nå skal jeg prøve å forkorte forbruket. Imidlertid er det bare min egen Instagram jeg skal holde meg borte fra. Jeg poster for Studio Hjelm, og det kan jeg ikke akkurat stoppe med. Min egen profil har jeg derimot logget ut av, og jeg skal ikke logge inn igjen før i juni.



Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar