lørdag 16. april 2016

Topics to study

Den kommende uken har jeg to heldagsprøver, og dermed går store deler av denne helgen med til å lese og løse oppgaver. Kjipt, men nødvendig.

Allerede på tirsdag har jeg heldags i engelsk, og jeg kjenner jeg er bittelitt nervøs. Engelsk er avgangsfag i år, og det er derfor denne oppgaven som avgjør mye av karakteren min. Jeg burde nok ikke være så veldig nervøs, jeg synes engelsk er kjempegøy, men jeg kjenner litt på det likevel. Det er litt vanskelig å lese til heldagsen, vi får tross alt ingen forberedelsespapirer eller hint på tema. Jeg tror boken vår inneholder noen øvingsoppgaver, så jeg tror bare jeg prøver meg litt på dem, bare for å kjenne at jeg faktisk har gjort noe.

På torsdag har vi tentamen i enda et avgangsfag, T-matte. Her er det litt mer å lese seg opp på, og jeg har jobbet med eksamensoppgaver den siste uken. Jeg er veldig glad i matte også, og jeg tror faktisk det er faget jeg vil opp i i skriftlig eksamen dersom jeg kunne ha valgt selv. Likevel er det mye vanskelig og mye å huske på. Jeg har regnet gjennom et par tidligere heldagsprøver, og resten av uken går nok til repetering og eksamensoppgaver basert på de forskjellige kapitlene.


For å lese til matten bruker jeg et topics to study-skjema, som jeg fant på theorganisedstudent på Tumblr (link til skjemaet). Her har jeg notert alle kapitlene i matteboken, og hvor god forståelse jeg selv føler jeg har innen temaet. Det er mye jeg ikke husker, så det er mye som må repeteres.




Nå skal jeg øyeblikk hoppe til sengs, for i morgen er det tidlig opp for å fortsette med lesingen. Akkurat nå jobber jeg med det første kapitlet,  tallregning og algebra, og så begynner jeg på geometri i morgen tidlig. Ellers krysser jeg også fingrene for å få tid til en liten joggetur rundt Stokkavannet med Sindre og pappa. Siddisløpet nærmer seg nå, og jeg vil gjerne løpe noen runder rundt vannet før det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar