lørdag 30. april 2016

Siddisløpet 2016

Litt over tre gikk startskuddet til årets Siddisløp rundt Stokkavannet, og både Sindre, pappa og jeg var med. Jeg deltok også i fjor, men verken Sindre eller pappa har løpt før. Sindre har faktisk bare løpt rundt Stokkavannet én gang før, så det var ekstra spesielt for ham.



Første halvdel av løpet gikk for meg strålende, og jeg hadde en pace på rundt fem minutter per kilometer. Etter det måtte jeg stoppe et par ganger. Jeg har vært litt forkjølet den siste uken, og både munnen og nesen min var full av snør og slim. Veldig delikat...


Den femte og den sjette kilomet var tunge, da jeg løp på seks minutter per kilometer. Etter det gikk det bedre, og jeg kom i mål på 44:53, altså syv sekunder før målet mitt. Jeg håpte på å slå fjorårets rekord og gjerne komme under tre kvarter, og jeg klarte begge deler! :)





Sindre løp i mål rett etter meg, selv om han startet i puljen bak. Med andre ord over to minutter før meg, og imponerte hele familien. Forrige gang løp han på nærmere timen, så det viser bare at han klarer når han vil. Også pappa fikk ny pers, og løp på rundt 48 minutter. Gøy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar