lørdag 23. april 2016

Second-hand clothes

Jeg er veldig glad i second-hand shopping og jeg elsker at en, slik som med outlet-shopping, må lete litt før en finner goods. På den andre siden er det ganske gøy å bli hintet litt om varer som allerede er i butikkene, og jeg ble helt i hundre da jeg fikk opp at Fretex Madla hadde fått inn flere jeans fra Acne Studios tidligere i uken. Jeg har ikke hatt sjanse til å dra innom butikken før i dag, og trodde derfor det ikke var noen jeans igjen å finne. Likevel tok jeg turen innom, og gjett om jeg ble positivt overrasket.

Med en gang jeg kom inn i butikken, fant jeg et par av buksene fra Acne. Etter hvert fant jeg enda flere, i tillegg til en kjempefin kåpe fra Burberry. Flere, om ikke alle, buksene hadde fremdeles prislappen på, og siden de var i varierte størrelser (alt fra XS til XL) føler jeg det er litt rart at det var såpass mange inne i butikken på en gang. - I følge hun som jobbet i butikken hadde de kommet inn samtidig også. Det kan jo imidlertid være at Acne Studios-butikken i sentrum, som holder på å legge ned, har gitt dem bort...




Bare en av buksene passet meg, og jeg dro ut av butikken med en brun Burberry-kåpe og et par hvite Acne-jeans.




Jeg har allerede funnet flere interessante vintage- og second-hand stores i Aberdeen, i tillegg til en fair med flere secondhand-butikker. Fairen, som heter CandyBelle's Secret Cellar Showcase blir holdt på lørdag 7. mai klokken ti til to på Skene House, og inneholder flere lokale businesses i Nord-Øst Storbritannia, blant annet innen designer, vintage og mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar