onsdag 6. april 2016

Paneldebatt med ungdomspartiene

I dag arrangerte Rogaland Unge Høyre paneldebatt med de forskjellige ungdomspartiene, og for første gang på lenge dro jeg faktisk inn til sentrum for å bli med. Jeg har ikke hatt anledning, tid eller overskudd nok til å bli med på noen politiske event helt siden 2015, men endelig fikk jeg sjansen til å bli med igjen.


Jeg dro sammen med Thale, Henrik i klassen og Henrik fra Høyre, og vi ankom Metropolis, hvor debatten skulle være, ganske tidlig. Vi fikk derfor gode plasser og nok av tid til å snakke med andre før det startet. Temaene før debatten var helsepolitikk og arbeidsliv- og omstillingspolitikk, og kveldens ordstyrer Anine Klepp fra Studentorganisasjonen ved UiS. Det stilte representanter fra seks partier; Unge Høyre, FpU, UV, AUF, RU og Grønn Ungdom.

Debatten var veldig interessant, og jeg lærte en hel del. Helsepolitikk og arbeidsliv- og omstillingspolitikk er ikke emnene jeg har sett meg mest inn i, men interessant å få vite mer om temaet og bekreftet at jeg har valgt riktig parti.


Nå har jeg ikke vært skikkelig aktiv i UH siden før jul, så nå synes jeg det er på tide å begynne igjen. I morgen er det konkurranse-kveld på Høyres Hus i Stavanger, med Risk-kamper, pokerturnering, FIFA-turnering, kahoot-quiz med premier, andre spill (krysser fingrene for Cards against humanity) og masse pizza. Dersom noen er interesserte, er det bare å stille opp i Langgata åtte klokken syv! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar