søndag 24. april 2016

Landsbyløpet 2016

I dag morges sto jeg opp tidlig og spiste frokost, før jeg tok turen ut til Randaberg Arena for å løpe mitt fjerde halvmaraton, Landsbyløpet. Jeg hentet startnummer tidligere i uken, og fikk nummer 14. Siden jeg meldte meg på ganske sent var jeg redd for at det bare var rundt 20 som skulle løpe, men det var det heldigvis ikke. Det var masse folk som løp halvmaraton-etappen, eller Den Grønne Halvmaraton som den het.




Jeg fikk en fin start, og løp litt fortere enn det jeg pleier. Det klarte jeg å holde i et par kilometer, helt til flat løype gikk til bakker. Jeg klarte ikke holde tempoet i bakkene og flere folk jogget forbi meg. Etter det gikk det i hovedsak nedover, og jeg klarte ikke holde noe høyt tempo. Jeg hadde en gjennomsnittsfart på omtrent 9 km/t, og det gikk relativt sent.



Løypen føltes lang, det var tungt og varmt, men uansett hva jeg skylder på er det ikke å stikke under en stol at dette var mitt verste halvmaraton noen gang. Jeg fullførte på 2:12:12/11, ett minutt senere enn mitt tidligere dårligste halvmaraton.




Det var et tungt løp, og veldig kjipt å fullføre på en såpass dårlig tid. Regresjon er aldri gøy! Før neste halvmaraton må jeg virkelig fokusere på det mentale og få frem konkurranseinstinktet, i tillegg til å finne meg et mål!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar