onsdag 6. april 2016

Hålandsvannet Halvmaraton 2016

I går deltok jeg i mitt tredje halvmaraton, og mitt første løp på en hverdag, Hålandsvannet Halvmaraton 2016. Løpet hadde tre forskjellige etapper; en runde rundt vannet (7 kilometer), en turmarsj på tre runder og halvmaratonnet på tre runder. Jeg for min del stilte i halvmaraton-gruppen, med start klokken seks.

Det jeg gruet meg mest til i forkant var å løpe tre runder rundt det samme vannet. Jeg kan ikke fordra å løpe frem og tilbake eller i ring, så jeg var litt bekymret for at det skulle bli kjedelig.

Startskuddet gikk av presist klokken seks, og rett etter start fant jeg en mann som jeg klarte å henge meg på. Han løp litt fortere enn det jeg synes var behagelig, så jeg klarte å løpe sammen med ham helt til vi hadde passert 8 km og begynt på andre runde. Jeg lå imidlertid ganske godt an, og fullførte runde én på 40:36 minutter, med en snittfart på 10,34 km/h. Etter det løp jeg alene, noe som etterhvert ble ganske tungt. Jeg var sliten og hadde vondt i leggene. Bakkene gjorde vondt verre, og jeg måtte gå opp de verste. Runde to gikk litt saktere, og snittfarten på runden var 9,70 km/h. Den tredje runden gikk litt bedre, men jeg var sliten og måtte gå litt av og til. Jeg fullførte likevel runden på 45:18 minutter, og kom dermed i mål på tiden 2:09:14, noe som faktisk er ny personlig rekord. Forrige gang løp jeg på 2:09:30, så det er bare 16 sekunders forbedring, men forbedring like vel!


Jeg har ikke funnet noen "offisielle" bilder av meg på Facebook enda, men mammas mobil-bilder får holde i mellomtiden! :)

Selv om jeg ikke perset med så veldig mye, er jeg veldig fornøyd med løpet. Løypen var tyngre enn det jeg er vant med, og det kjente (og kjenner) jeg godt i både legger, lår og knær. Det var likevel veldig gøy, og jeg gleder meg til mitt neste halvmaraton; Landsbyløpet 24. april.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar