tirsdag 29. mars 2016

Takk for at du sykler

I dag var første dag etter påskeferien, og med andre ord vår. - I hvert fall teoretisk. Her i Stavanger var været like kjipt som det er resten av året, og det har regnet helt siden i går kveld. Til tross for dette hadde Thale og jeg bestemt oss for å sykle til skolen, selv om været ikke var helt på topp. Det selv om jeg ikke kunne finne regnjakken min, og derfor hadde på en helt vanlig vårjakke.


Dette bildet ble tatt på Sola, dessverre er det ikke noe motiverende tekst på bakken på vei mot sentrum

Turen til skolen ble ganske lang, og ikke minst våt. Det er rundt seks kilometer fra Hinna til Stavanger sentrum, og vi brukte nesten en halvtime bort. Grunnen til det var imidlertid at Thale fant ut, da vi va halvveis, at begge dekkene hennes ikke hadde luft. Hun hadde klagd på hvor tungt det var hele veien, og plutselig forsto vi hvorfor, haha. Da jeg skulle hjem regnet det ikke så veldig mye, men regnet var blitt erstattet med en helt fæl motvind. Hjemturen ble derfor ikke så veldig mye kortere.


I morgen er det faktisk ikke meldt så verst vær, jeg tror faktisk vi får skimte sola! Jeg krysser fingrene for det, slik at turen til og fra skolen ikke blir like kjip som i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar