fredag 4. mars 2016

Svømming

I sommer deltok jeg, sammen med Heidi, på mitt første svømmeløp. Jeg vant billetter til Stavanger Swimrun et par dager i forveien, og uten noen form for trening hoppet jeg uti Stokkavannet og svømte én kilometer. Etter svømmingen holdt jeg på å dø, selv om vi var sist opp av vannet, og var absolutt ikke klar for å jogge en halv mil etter det. Jeg klarte det imidlertid, selv om jeg hadde innmari vondt nesten hele joggeturen og kastet opp rett før målstreken.

Dette bildet beskriver løpet vårt ganske godt

Etter fjorårets løp, bestemte jeg meg for å trene meg litt opp på svømmedelen, i tillegg til svømming og løping kombinert. Jeg var i svømmehallen én gang etter dette, og så ble det for travelt, heh. I dag tok jeg imidlertid opp svømmingen igjen, da Heidi lurte på om jeg ville bli med på en liten økt før skolen i dag. Jeg stilte selvsagt opp i Stavanger Svømmehall kvart over åtte - vi begynte sent -, kjempenervøs før årets første svømmeøkt.


Vi begynte med 300 meter svømming, før vi gikk over til stigningsetapper og lengre intervaller. Vi holdt på i nesten én time, og på slutten var jeg skikkelig støl i skuldrene. Det var en ganske kjekk økt, og veldig annerledes fra det jeg pleier å trene.

Jeg er enda ikke sikker om jeg skal bli med på Stavanger Swimrun (i dag introduserte arrangørene imidlertid en mildere etappe, 500 meter svømming og 5 kilometer løping) eller Sørlandets swimrun, Triquart. Likevel blir jeg nok å se i svømmehallen litt oftere, for selv om jeg svømmer saktere enn en snegle i peanøttsmør, er det ganske gøy. Jeg trenger uansett litt trening i basseng, for det er ganske flaut å puste og pese etter bare et par-tre lengder med bryst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar